Mijn verhaal

"Als ik een directeur of MT van een school of opleiding begeleid, realiseer ik me dat alles samenkomt: mijn liefde voor het onderwijs, mijn passie voor leiderschap en verbindende kwaliteiten als coach en facilitator."

Wat heb ik als kind hard gewerkt op school!

Geen les gemist en mijn uiterste best gedaan op school en de universiteit, met als resultaat twee wetenschappelijke titels en een baan met een mooi salaris. Geslaagd!  

 

Dat zou je althans zeggen... 

Maar wat ik gemist heb op school was af en toe even stilstaan bij wie ik ben, bij wat mijn kwaliteiten en talenten zijn, mijn diepere verlangens en wat ik het allerliefst met mijn leven zou willen doen.

 

Dat bracht veel onrust en weinig vervulling...

 

Het duurde nog zeker 10 jaar, voordat ik ontdekte wat mij ècht een geslaagd gevoel in het leven zou geven: bijdragen aan de verdere ontwikkeling van het onderwijs. Op een bewuste en bevlogen manier samenwerken aan een onderwijsomgeving waar iedereen zich gezien voelt en de ruimte ervaart om zichzelf te ontwikkelen.

Waar kinderen al op jonge leeftijd hun kwaliteiten en talenten ontdekken en zichzelf ontwikkelen tot volwassenen die een leven van vervulling en blijdschap leiden, omdat ze dat doen wat ze het allerliefste doen.

In deze fase van mijn leven draag ik hier iedere dag aan bij door directeuren, schoolleiders, MT's en teams in het onderwijs te begeleiden en inspiratie te bieden bij de verdere ontwikkeling van leiderschap, hun organisatie en het onderwijs voor de toekomst. 

 

Mijn waarden

 

Mijn belangrijkste waarden zijn: vertrouwen & verantwoordelijkheid & waardering.

Mijn achtergrond

In 2012 heb ik met een partner de Dutch Leadership Academy opgericht, een organisatie die leiderschapsprogramma's verzorgt voor mensen die een leidende of begeleidende rol vervullen in het onderwijs, de zorg en het bedrijfsleven. Daarnaast heb ik AcademicVision opgericht, een netwerkorganisatie die begeleiding biedt aan iedereen in het hoger onderwijs. 

De persoonlijke begeleiding van directeuren en schoolleiders bij de (verdere) ontwikkeling van hun leiderschap, MT-begeleiding bij missie en visie-ontwikkeling, een cultuuromslag van een organisatie, het ontwerpen en faciliteren van begeleidings- en opleidingsprogramma's zoals de Leergang Onderwijskundig Leiderschap, SKO en BKO, een pedagogische beweging van een school, teambegeleiding en mediation bij conflictsituaties zijn voorbeelden van de begeleiding die ik bied.   

Mijn begeleiding kenmerkt zich door een hoge mate van betrokkenheid, ervaring, vertrouwen en resultaatgerichtheid.  

Ondanks mijn ruime ervaring blijf ik zelf ook graag in ontwikkeling zodat ik anderen optimaal kan ondersteunen. Dat doe ik o.a. met de verschillende partners met wie ik samenwerk en als lid van de Leadership Circle, een groot netwerk van leiders van organisaties die gezamenlijk werken aan hun persoonlijke en professionele ontwikkeling. 

 

Na de afronding van twee universitaire Masteropleidingen, waaronder de Master opleiding Strategisch Management van Onderwijs en Educatie, heb ik vele opleidingen gevolgd op het gebied van coaching, training en mediation. Inmiddels ben ik ruim 20 jaar werkzaam in het onderwijs met de ervaring als docent, coach, trainer, mediator en adviseur. 

 

Kortgeleden heb ik mijn droomhuis gevonden, waar ik, op een steenworp afstand van Amsterdam, met mijn man en mijn 4 dochters rust & ruimte vind in een prachtig stuk natuur aan het water.

         Ik neem graag de tijd

         om te luisteren naar jouw

         specifieke behoeften en wensen.